Original title:
Analýza reklamního trhu automobilových značek
Translated title:
Analysis of the Advertising Market Automotive Brands
Authors:
Rešlová, Pavlína ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Novák, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce pojednává o reklamních výdajích hlavních automobilových značek, které jsou dále porovnávány s jejich prodejností. Odráží se od strategického marketingového procesu a nastiňuje složky reklamy. Cílem práce je ověřit, zda investice do televizní reklamy zásadně a přímo ovlivňují prodejnost automobilů, či se objevují i jiné faktory.The thesis deals with advertising expenditure major automotive brands, which are compared with their marketability. The thesis reflects the strategic marketing process and outlines the components of advertising. The aim of the work is to verify whether the investment in television advertising significantly and directly affects the marketability of vehicles, or there are some other factors.
Keywords:
automobile sales; automotive industry; TV advertising; automobilový průmysl; prodejnost automobilů; televizní reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/37344