Název:
Srovnání nákupního chování spotřebitelů v USA a v České republice
Překlad názvu:
Comparison of consumer behavior in the United States and the Czech Republic
Autoři:
Líbalová, Kateřina ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Vyhnálek, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se věnuje charakteristikám nákupního chování spotřebitelů v USA a v České republice. Teoretická část popisuje ekonomické a demografické situace těchto zemí, společně s klasifikací spotřebitelů a kulturními, sociologickými a psychologickými faktory. Praktická část práce je založena na dotazníkovém průzkumu. Zjištěné poznatky se dělí do tématických celků nákupní zvyklosti, kritéria výběru, vztah ke značkám a reklamě, finanční aspekty, ekologie a CSR. Závěrečná část shrnuje zjištěné informace a nabízí srovnání nákupního chování amerických a českých zákazníků.The thesis deals with consumer behavior in the United States and the Czech Republic. Economic and demographic situation in these countries, along with classification of consumers and cultural, sociologic and psychographic factors are described in the theoretical part. The practical part is based on a survey which includes topics such as buying habits, selection criteria, attitude to brands and advertising, financial aspects, ecology and CSR. The final part summarizes obtained information to compare buying behavior of the American and Czech consumers.
Klíčová slova:
Nákupní chování; Spotřebitel; USA; Česká republika; Consumer; Consumer behavior; Czech Republic; United States
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35926