Název:
Transforming Organization into Social Business
Překlad názvu:
Transformace organizace na Social Business
Autoři:
Ončo, Martin ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Švík, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] Social networks like Facebook, Twitter or LinkedIn offer the opportunity to communicate and collaborate with friends and family in our personal life through the social technology without seeing each other on daily bases. This different approach is already common to be used for the majority of people and brings new benefits to now-a-day global environment. The same users of these external social networks are working in companies with various internal collaboration and communication tools. This fact has become stimulus for the theory of using social network technologies inside of the organization called Social Business. Social Business brings multiple new benefits for the organization, which were not possible to be gain through the previous approaches of communication and collaboration. In the present work we study the process of transforming organization into Social Business.Sociální sítě, jako je Facebook, Twitter nebo LinkedIn nabízí možnost komunikovat a spolupracovat s rodinou a přáteli v našem osobním životě prostřednictvím sociální technologie, aniž bychom se vídali na denní bází. Tento odlišný přístup je již běžným pro většinu lidí a přináší nové výhody pro dnešní globální prostředí. Stejní uživatelé těchto externích sociálních sítí pracují v podnicích s různými vnitrofiremními nástroji pro spolupráci a komunikaci. Tato skutečnost se stala podnětem pro teorii používání sociálních technologií uvnitř organizace zvanou Social Business. Social Business přináší mnoho nových výhod pro organizaci, které nebyly možné získat prostrědnictvím předchozích přístupů ke komunikaci a spolupráci. Diplomová práce se zabývá procesem transformace organizace na Social Business.
Klíčová slova:
adopce; ibm; komunikace; měření; organizace; social business; sociální; sociální síť; sociální technologie; spolupráce; textová analýza; transformace; adoption; collaboration; communication; ibm; measurement; organization; social; social business; social network; social technology; text analysis; transformation
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35821