Original title:
Analýza účinnosti kampaní na podporu produktů firmy na českém trhu
Translated title:
Sales promotion effectiveness analysis for czech market
Authors:
Kadlec, Tomáš ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Křížková, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce poskytuje čtenáři ucelený pohled na problematiku jedné z části komunikačního mixu a to podporu prodeje, neboli sales promotion. Důležitost využívání tohoto nástroje v posledních letech nebývale narostla a některé tržní segmenty jsou na něm doslova závislé. Příkladem může být FMCG trh, kde je jedním z dominantních hráčů také společnost Procter & Gamble. Ta se k této problematice snaží přistupovat velice inovativně a díky tomu přináší na trh mnohdy velice zajímavé iniciativy jakou je například Pampers UNICEF. Právě tato iniciativa, jakožto i běžné promoce jsou z pohledu efektivity analyzovány v závěru mé práce.This diploma thesis provides the overall overview about sales promotion as part of communication mix. Using of this tool became very important part of the business during past years. Also some market segments became fairly dependent. As example can be provided FMCG market, where Procter & Gamble one of the dominant player is. P&G is always trying to approach in innovative way and thanks to that it is coming with very interesting initiative solutions (for example Pampers UNICEF). This initiative also as usual promotion is evaluated from effectiveness point of view at the end of this thesis.
Keywords:
Communication mix; Effectiveness analysis; Sales Promotion; Analýza efektivnosti; Podpora prodeje; Sales Promotion
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19979