Original title:
Strategie šíření značky
Translated title:
Strategy of the Propagation of a Trademark
Authors:
Bláha, Karel ; Hesková, Marie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je shrnout a rozvinout současné teoretické poznatky v oblasti značky a jejího šíření. Tyto teoretické poznatky verifikovat na realitě brand managementu vybrané značky Fischer na českém trhu. Analyzovat současný stav šíření značky Fischer, vyjádřit její marketingovou hodnotu a navrhnout případná zlepšení. Výsledkem analýzy jsou pak konkrétní doporučení pro značku. Cílem ohodnocení značky je také nalézt své místo na trhu.The aim of this work is to summarize and develop the current theoretical knowledge of the brand and its dissemination. These findings verify the theoretical reality of brand management of selected brands Fischer on the Czech market. Analyze the current state of the spread of the brand Fischer, to express its marketing value and suggest possible improvements. Result of the analysis are then specific recommendations for the brand. Objective evaluation of the brand is also found their place in the market.
Keywords:
brand; brand valeu; propagation brand; brand; hodnota značky; šíření značky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19873