Original title:
Analýza trhu deníků v České republice
Translated title:
Market analysis of dailies in Czech republic
Authors:
Děd, Michal ; Lejnarová, Šárka (advisor) ; Kříčková, Darina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá trhem deníků v České republice a aplikací nejznámější regresní metody -- metody nejmenších čtverců na marketingová data z této oblasti. Cílem této práce je zjistit, zda lze vysvětlit počet prodaných deníků výdajem do reklamy na jejich propagaci a také cenou těchto novin. V práci používám data za roky 2003 až 2009, které my poskytly z vydavatelství Ringier ČR.This work deals with the newspaper market in the Czech Republic and application the most known regression methods - ordinary least squares on marketing data from this area. The aim of this work is to determine whether the number of sold newspapers can be explained by the expenditures for advertising for them and the price of newspapers. In this work I use the data for the years 2003 to 2009, which we have provided me the publisher Ringier ČR.
Keywords:
Czech market; dailies newspapers; linear regresion; marketing analysis; ordinary least squares; Blesk Lidové noviny Mladá Fronta; deníky noviny; lineární regrese; metoda nejmenších čtverců; vydaje do reklamy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19811