Original title:
Softwarové nástroje pro Category Management
Translated title:
Category Management Sofwtare Tools
Authors:
Štumpa, Tomáš ; Slánský, David (advisor) ; Pour, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se věnuje softwarovým nástrojům pro Category Management. V první části práce je představena disciplína Category Managementu a její význam pro současný obchod. V další části práce je popsána souvislost mezi informačními technologiemi a Category Managementem, na kterou navazuje představení nástrojů pro Category Management, které využívá společnost GlaxoSmithKline, s.r.o. Závěr práce je věnován případové studii spolupráce s mezinárodním obchodním řetězcem Tesco.The tesis describes software tools used in Category Management process. In the first chapter the theory of Category Management and its impact on todays business is presented. Next chapter describes the relation between information technologies and Category Management. The following chapter introduces software tools for Category Management used by GlaxoSmithKline, s.r.o. The last chapter of the thesis is devoted to case study of cooperation with international retailer Tesco.
Keywords:
Category; Management; Software; Kategorie; Management; Software
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19570