Original title:
Volba marketingové strategie při vstupu nového produktu na trh
Translated title:
The choice of marketing strategy during introduction of a new product to the market
Authors:
Nováková, Kateřina ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V teoretické části mé práce se zabývám procesem marketingového plánování, segmentací trhu, targetingem a positioningem produktu obecně. Dále je práce zaměřena v teoretické rovině na jednotlivé marketingové nástroje: produkt, cenu, distribuci a komunikaci. Následuje představení mnou zvoleného produktu-cideru, včetně jeho historie, výroby a různých značek ve světě. Praktická část je uvedena výzkumem trhu, dále výběrem vhodného dodavatele pro tento produkt a analýzou konkurence. Pro produkt cider je závěrem stanovena cílová skupina a vytvořen vhodný marketingový mix.In the theoretical part of my thesis I am dealing with marketing planning, segmentation, targeting and positioning of a product in general. Further the marketing tools such as price, product, distribution and communication are introduced. The new chosen product cider is described together with its history, production and all famous cider brands around the world. The analytical part is introduced by the market survey, by the choice of a suitable supplier (cider making company located abroad) and by the analysis of the competitors. Finally the target group is presented together with the creation of the marketing mix for this particular product.
Keywords:
cider; marketing mix; process of STP; cider; marketingový mix; proces STP
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19504