Original title:
O vzdělávacích a výchovných možnostech vážných her
Translated title:
About the educational potential of serious games
Authors:
SEDLÁČEK, Tomáš Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tzv. vážné hry (serious games) jsou zpravidla obdivovány pro schopnost vzdělávat jejich hráče v oblasti řady sociálně aktuálních témat. Tato kvalita je zpravidla vysvětlována jejich schopností reprezentovat (sociální) procesy samotným procesem, který má hráč díky hře možnost poznat a prožít. Cílem bakalářské práce je popsat vývoj vážných her a na vybraných příkladech ilustrovat jejich technické zpracování, výrazové prostředky, obsahové zaměření a podoby vztahování se k reprezentované realitě a hráčům. Práce se pokusí odpovědět na otázku: Do jaké míry mohou vážné hry usnadňovat hráčům získávání znalostí a zkušeností se sociálním procesem, který se snaží reprezentovat?Serious games are praised for their ability to educate their players in a varienty of social topics. This quality is based on their ability to represent social processes by the game proces itself which the player can experience. Goal of this work is to describe the development of serious games and ilustrate their technical base, content and the way in which they relate to reality and their players. This work will try to answer the question: How can serious games make it easier for players to gain knowledge and experience with social processes within the game.
Keywords:
game; interaktivity; simulation; virtuality; hry; interaktivita; simulace; virtualita Citation: SEDLÁČEK, Tomáš. O vzdělávacích a výchovných možnostech vážných her. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/29963