Original title:
Pravidelnosti v matematické přípravě v předškolním vzdělávání
Translated title:
Patterns in preschool mathematics education
Authors:
ANTOŠOVÁ, Pavla Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Představa o pravidelnostech a vzorech je součástí přípravy na vyvozování složitějších matematických pojmů, zejména pojmu funkce. Zahrnuje v sobě představy o pravidlech, opakování, souvislostech a děti je přirozeně využívají ve svých činnostech.Recognising that a sequence of object makes a pattern, explaining why, being able to copy, extend and create a new pattern are early steps towards an appreciation of spatial patterns. Pattern can be described as a systematic arrangement of numbers or shapes which follows a given rule. When children understood what comes next in relationship to what came before, they had no difficulty understanding and making patterns.
Keywords:
co copy; come before; come next; creating pattern; describing pattern; given rule; matematické představy; pořadí; předškolní vzdělávání; vytváření souvislosti; vzor a pravidelné opakování Citation: ANTOŠOVÁ, Pavla. Pravidelnosti v matematické přípravě v předškolním vzdělávání. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/29434