Original title: Filozofické pojetí člověka a výchovy u Alberta Camuse
Translated title: Philosophical Aspects to the Conception of Man and Education by Albert Camus
Authors: STRNAD, Radovan
Document type: Bachelor's theses
Year: 2013
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: Albert Camus and foreshadowing the branch of social pedagogy; Albert Camus?s biography; conception of a man; environment and upbringing; existentialism; quality of life; SEIQoL method; upbringing in the context of life situations; value system; works by developmental stages; Albert Camus a předznamenání oboru sociální pedagogika; biografie Alberta Camuse; díla dle vývojových etap; existencialismus; hodnotový systém; kvalita života; metoda SEIQoL; pojetí člověka; prostředí a výchovy; výchova v kontextu životních situací
Citation: STRNAD, Radovan. Filozofické pojetí člověka a výchovy u Alberta Camuse. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta

Institution: University of South Bohemia in České Budějovice (web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Original record: http://www.jcu.cz/vskp/29980

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-151912


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > University of South Bohemia in České Budějovice
Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses
 Record created 2013-04-03, last modified 2023-01-15


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share