Original title:
Podnikatelský plán
Translated title:
Business Plan
Authors:
Noswitz, Petr ; Krause, Josef (advisor) ; Trmalová, Monika (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá zpracováním podnikatelského plánu. Jedná se konkrétně o realizaci nového internetového portálu zaměřeného na provizní prodej cestovních zájezdů. Cílem této diplomové práce je sestavení podnikatelského plánu za účelem zjištění relevantních údajů pro jeho realizovatelnost, proveditelnost a rentabilnost. Samotná práce se skládá ze dvou částí. První část zahrnuje teoretická vymezení podnikatelského plánu a popis jeho konkrétního obsahu. Na teoretickou část navazuje druhá, praktická část, ve které jsou zprvu vymezeny specifika vztahující se k cestovnímu ruchu. Poté se již práce zaměřuje na popis vlastního produktu a jeho konkurenceschopnosti na trhu. Dále je v práci věnována pozornost analýze dodavatelů, spotřebitelů, stávající konkurenci a popisu plánovaných marketingových akcí. Finanční část tak transformuje předchozí text do číselné podoby, který mimo jiné vyjadřuje potřebu finančních prostředků a celkovou rentabilnost projektu.This thesis deals with the processing of a business plan. It is specifically the implementation of a new web portal aimed at commission sale of travel tours. The aim of this thesis is to build a business plan in order to determine the relevant data for its feasibility and the profitability. This thesis consists of two parts. The first part covers the theoretical definition of a business plan and a description of his specific content. The theoretical part is followed by the second practical part in which they are initially defined specifics related to tourism. Afterwards, the work focuses on the description of the product itself and its competitiveness in the market. The work also paid attention to the analysis of suppliers, consumers, competitors and the current description of the planned marketing activities. The financial part transforms the previous text into a numeric form, which also expresses the need for funds and the overall project profitability.
Keywords:
business plan; financial plan; online travel agency; tourism market; travel agency; cestovní kancelář; finanční plán; online cestovní agentura; podnikatelský plán; trh cestovního ruchu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34549