Original title:
CRM ve strategii mezinárodní firmy
Translated title:
CRM in the strategy of an international company
Authors:
Bártová, Petra ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se věnuje zhodnocení významu CRM (Customer relationship managementu) ve strategii velké, mezinárodně působící společnosti a zabývá se i posouzením možných překážek, ale i výhod, které provázejí implementaci CRM principů do stávajících podnikových procesů. Analytická část práce vychází z odlišných definicí pojmu CRM a věnuje se i dílčím aspektům CRM problematiky a jeho vztahu k marketingovým a obchodním procesům v rámci firmy. Praktická část zkoumá situaci ve společnosti Škoda Auto, která započala implementaci CRM v mezinárodním rozsahu.This diploma thesis is devoted to evaluation of the importance of CRM (Customer relationship management) in the strategy of a large international company. Specifically, it concentrates on the assessment of barriers as well as advantages which accompany the CRM implementation process into the existing corporate structures. The analytical section of this diploma thesis is patterned on various definitons of the term "CRM" and also deals with partial aspects of CRM and with its relationship to marketing and business processes within the company. The practical section explores the situation in the company Škoda Auto which recently started an international CRM impelementation.
Keywords:
CRM (Customer relationship management); implementation; strategy; CRM (Customer relationship management); implementace; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34393