Original title:
Marketingová komunikace agentury CzechTourism - internetový marketing DCR
Translated title:
Marketing communcation of CzechTourism - internet marketing in domestic tourism
Authors:
Soukupová, Tereza ; Vaško, Martin (advisor) ; Sedláček, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Teoretická část práce zahrnuje základní pravidla marketingu, zasazená do kontextu cestovního ruchu pomocí marketingu konkurenceschopné destinace, a internetového marketingu. Druhá a třetí kapitola přibližuje roli organizace CzechTourism v cestovním ruchu České republiky. Popisuje marketingové plány CzechTourism, včetně marketingové kampaně na podporu domácího cestovního ruchu. V závěrečné kapitole se práce orientuje na internetový marketing prostřednictvím základní analýzy úvodní stránky portálu domácího cestovního ruchu v České republice www.kudyznudy.cz.The theoretical part includes the basic rules of marketing, set in the context of tourism through marketing the competitive destination, and internet marketing. The following chapters focus on the role of the CzechTourism in the field of tourism in the Czech Republic. Describe CzechTourism's marketing plans, including marketing campaign to promote domestic tourism. In the end the work focuses on the internet marketing through a basic analysis of the Czech domestic tourism website's homepage (www.kudyznudy.cz).
Keywords:
domestic tourism; internet marketing; marketing a destination; domácí cestovní ruch; internetový marketing; marketing destinace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34356