Original title:
Vliv médií na chování a prožívání jednotlivců i skupiny v době hospodářské krize v Bělorusku a Rusku
Translated title:
Influence of media on behavior and experience of individuals and groups during the economic crisis in Belarus and Russia
Authors:
Asipouskaya, Iryna ; Hubinková, Zuzana (advisor) ; Surynek, Alois (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce je zaměřena na zkoumání vlivu médií na společnost a osobu a faktory omezující nebo zvětšující tento vliv. Práce zahrnuje popis, členění, historii, průběh rozvoje a formování médií a stručný popis události hospodářské krize, její vznik a následky. Také jsem popsala nejdůležitější funkce médií v současné společnosti a trendy posledních let ve světě a v Rusku a Bělorusku.This work is focused on examining the impact of media on society and person and factors limiting or expanding the influence. Work includes description, structure, history, course development and shaping of media events and a brief description of the economic crisis, its origin and consequences. I also described the most important function of the media in contemporary society and trends in recent years in the world and in Russia and Belarus.
Keywords:
economic crisis; influence; media; hospodářská krize; masmédia; médium
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34353