Original title:
Role zážitkové pedagogiky ke vzdělávání dospělých
Translated title:
Benefits of experienced pedagogy for adult education
Authors:
HORTOVÁ, Ilona Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Role zážitkové pedagogiky ke vzdělávání dospělých" se zabývá významem zážitkových kurzů ve vzdělání a osobním růstu dospělých. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části, je provedena deskripce názorů na klíčové pojmy zážitkové pedagogiky a na její komponenty (prožitek, zážitek, zkušenost, reflexe zážitku, facilitace, skupina, skupinová dynamika, motivace zpětná vazba). Druhá část, kterou tvoří kvantitativní výzkum, je zaměřena na popis okolností, které doprovázejí definování přínosů zážitkových kurzů pro jednotlivce. Kvantitativním výzkumem získaná data jsou v této části práce analyzována a vyhodnocena.Barchelor essay, Role of experience pedagogy for adult education is about the impact of experience courses in adult education and personal improvement. Essay is devided in two parts. The first teoretical part presents description of opinions on key words of experience pedagogy and on components (feeling, experience, experince reflection, facilitation, group dynamic, motivation, feed back) The second part consist of quantitative research and is focused on description of circumstances which accompany definition of benefits of experience courses for individuals. Quantitative research helped to receive data which are analyzed and evaluated.
Keywords:
experience; experience pedagogy; experince reflection; facilitation; feed back; feeling; group dynamic; motivation; facilitace; motivace; prožitek; reflexe zážitku; skupinová dynamika; zkušenost; zpětná vazba; zážitek; zážitková pedagogika Citation: HORTOVÁ, Ilona. Role zážitkové pedagogiky ke vzdělávání dospělých. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/24465