Original title:
Neetická marketingová komunikace
Translated title:
Unethical Marketing Communication
Authors:
CÍSAŘOVÁ, Alena Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav v oblasti etiky v marketingové komunikaci, konkrétně se zaměřit na vybranou eticky problematickou oblast a navrhnout regulační opatření. Pro tuto práci jsou konkrétně vybrány politické kampaně, jež se objevily v České republice před senátními a komunálními volbami v roce 2010 a nejsou dostatečně regulovány, a proto mohly překročit určité hranice etiky.The goal of this Bachelor?s thesis entitled "Unethical Marketing Communications" was to analyze the current state of ethics in marketing communications, specifically focusing on a selected area that might be ethically problematic. Afterwards, the thesis is attempting to propose certain regulatory measures. For this particular thesis, political campaigns that have emerged in the Czech Republic before the Senate and municipal elections in 2010 were chosen. These elections were not regulated to the sufficient extent and, therefore, could easily exceed certain limits of morality.
Keywords:
communications mix; ethics; marketing communication; the Senate and municipal elections in 2010; etika; komunikační mix; marketingová komunikace; senátní a komunální volby 2010 Citation: CÍSAŘOVÁ, Alena. Neetická marketingová komunikace. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/23173