Název:
Právní otázky využití internetových vyhledávačů v e-commerce
Překlad názvu:
Legal aspects of internet search engines used in e-commerce
Autoři:
Fleková, Lucie ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Menčl, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Prostřednictvím internetu dochází k rychlé globalizaci trhů a běžný uživatel často ani nemá možnost zjistit, kterými národními úpravami je při navštěvování těch kterých stránek svázán. Tato problematika nabývá na významu při komercializaci vztahů, kde tradiční, lokální právní úpravy obchodu tomuto dynamickému prostředí často nevyhovují. Práce si klade za cíl prostřednictvím analýzy z pohledu různých právních aspektů odhalit mezery v současné legislativě a zjistit za pomoci mezinárodního srovnání stále velice odlišných právních úprav i praxe (především soudních rozhodnutí) vybraných států, které z rozdílně řešených otázek jsou pro účel efektivní regulace elektronického obchodu vhodnější a zda by mohly být zahraniční úpravy i praxe inspirací pro české právo a praxi.Internet enhances the rapid globalization of markets and user often has no means to figure out which national legislation is relevant for him when he is visiting the site. This issue gains importance in the commercialization of relationships, where the traditional, local regulations of this dynamic business environment are often inadequate. This paper aims to look through the analysis of various legal aspects, reveal gaps in existing legislation and determine with the help of international comparisons of, still very different, legal arrangements and practice (particularly judicial decisions) of selected countries, which questions are handled appropriately for the purpose of effective regulation of electronic commerce and whether there might be inspiration from foreign regulation and practice for the Czech law system in the future.
Klíčová slova:
autorské právo; e-commerce; ochranné známky; smlouvy na internetu; vyhledávač; copyright; e-commerce; intelectual property; search engine; trademark
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/33944