Original title:
Marketingová strategie
Translated title:
Marketing Strategy
Authors:
Kůs, Tomáš ; Kovář, František (advisor) ; Kozlová, Taťána (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této bakalářské práce je prozkoumat současné marketingové aktivity firmy AARON předního prodejce digitálních fotoaparátů.Budu analyzovat současné marketingové nástroje a navrhnu zlepšení účinnosti a efektivnosti těchto nástrojů. Marketingový strategie je jak řídit a koordinovat úsilí v oblasti marketingu tak, aby bylo v této oblasti dosaženo stanovených cílů. Cílem většinou bývá zvýšení prodeje, obratu, tržeb, zisku či vytlačení konkurenta ,ale také budování image firmy a firemní kultury. Zaměřím se na analýzu marketingového prostředí podniku ,dále na analýzu konkurence , zhodnotím zde současný marketingový mix podniku.Výsledné poznatky shrnu do SWOT analýzy a navrhnu nové nástroje a strategie pro budoucí období.The aim of this thesis is to examine current marketing efforts of AARON - the leading seller of digital cameras. I will analyze current marketing tools and suggest improvements in efficiency and effectiveness of these tools. Marketing strategy is a method of managing and coordinating efforts in marketing field so that the goals can be reached. The aim is to increase sales, turnover, revenues, profits, drive out competition and also to build up a corporate image and corporate culture. I will analyze not only business marketing environment, but also the competition and I will evaluate the current marketing mix of the company. Resulting findings will be summarized in the SWOT analysis and new tools and strategies for the future will be proposed.
Keywords:
analysis; instruments; marketing mix; marketing strategy; analýza; marketingová strategie; marketingový mix; nástroje
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33761