Název:
Možnosti segmentačních proměnných z hlediska reklamy.
Překlad názvu:
Possibilities of segmentation variables in relation with advertising
Autoři:
Erbanová, Nela ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je postihnout významné segmentační proměnné, která formují marketingovou komunikaci s důrazem na reklamu. Teoretická část se zabývá pojmy segmentace trhu, segmentační proměnné, marketingová komunikace, reklama, výzkum. Praktická část je zaměřena na realizaci vlastního výzkumu pomocí dotazníkového šetření a na vyhodnocení otázek z Market Media Lifestyle. Zapojena jsou pouze tradiční popisné segmentační proměnné. Otázky v dotazníku jsou rozděleny do několika okruhů: důvěra k reklamám, vliv reklamy při výběru a koupi výrobku, odsuzování reklamy, reklama v mediatypech (televize, rádio, internet a sociální sítě, venkovní reklama, tisk). V závěru práce jsou odkryty významné segmenty a navrženo doporučení ke zlepšení marketingových aktivit v reklamě.The aim of this thesis is to capture significant segmentation variables that shape marketing communication with an emphasis on advertising. The theoretical part deals with the concepts of market segmentation, segmentation variables, marketing communication, advertising and research. The practical part is focused on the realization of the actual research using a questionnaire survey and the evaluation of questions from Market Media Lifestyle. Only traditional descriptive segmentation variables are involved. The questions in the questionnaire are divided into several areas: trust in advertising, influence of advertising in the selection and purchase of a product, condemnation of advertising, advertising in different media types (television, radio, internet and social networking, outdoor advertising, print). In the conclusion of the thesis, significant segments are uncovered and recommendations to improve marketing activities in advertising are suggested.
Klíčová slova:
diference; dotazník; marketingový výzkum; reklama; segmentační proměnné; advertising; differences; marketing research; questionnaire; segmentation variables
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/33686