Original title:
Spokojenost zákazníků jako faktor dlouhodobě udržitelné konkurenční výhody
Translated title:
Customer satisfaction as a factor of sustainable competitive advantage
Authors:
Tůmová, Miluše ; Chalupský, Vladimír (advisor) ; Bártová, Hilda (referee) ; Koráb, Vojtěch (referee) Document type: Doctoral theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Disertační práce, která se zabývá spokojeností a loajalitou zákazníků ve vztahu k tvorbě konkurenční výhody. Metodologie použitá pro účely disertační práce. Proces výzkumu spokojenosti a loajality zákazníků. Reference k zahraniční literatuře a dalším pramenům. Formulace cílů disertace a hypotéz. Specifika spokojenosti zákazníků v oblasti poskytování služeb s vysokým podílem personální složky.Doctoral thesis, which deals with customer satisfaction and customer loyalty in relation to a competitive advantage. Methodology used for purposes of doctoral thesis. The process of consumer satisfaction and consumer loyalty research. References to foreign literature. A formulation of objectives and hypotheses. Specifics of customer satisfaction in the field of services with a high proportion of personal folders.
Keywords:
competitive advantage; customer loyalty; customer satisfaction; customer satisfaction research; services; konkurenční výhoda; loajalita zákazníků; služby; spokojenost zákazníků; výzkum spokojenosti zákazníků
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33419