Original title:
Využití metod vícekriteriálního rozhodování při analýze postavení značky na trhu motocyklů
Translated title:
Use of methods multiple criteria decision making in the analysis of brand positioning at the market of motorcycles
Authors:
Filáková, Lucie ; Fábry, Jan (advisor) ; Jablonský, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je analýza postavení značky Honda na českém trhu motocyklů na základě preferencí mužů i žen. Motocykly jsou rozděleny do různých skupin dle objemu motoru v kubických centimetrech a zároveň dle kategorií, ve kterých jsou jednotlivé motocykly zařazeny. K této analýze jsou využity metody Electre III, Oreste, Topsis, WSA, jejichž výpočty byly provedeny pomocí programového doplňku MS Excel SANNA. V závěru je zhodnoceno výsledné postavení značky Honda dle všech daných kategorií.The aim of this work is analysis of Honda's position at the Czech market of motorcycles based on preferences of men and women. The motorcycles are divided into different groups by engine volume in cubic centimetres and by categories in which motorcycles are included. In this analysis are used methods Electre III, Oreste, Topsis, WSA and calculations are performed by program packages SANNA. At the conclusion, Honda's position in all categories is summarized.
Keywords:
analysis of brand positioning at the market; multiple criteria decision making; SANNA; analýza postavení značky na trhu; SANNA; vícekriteriální rozhodování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33405