Original title:
Franchising jako metoda vstupu na trh
Translated title:
Franchising as the entry mode to the market
Authors:
Čapek, Jan ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Khelerová, Vladimíra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá franchisingem jako možnou formou vstupu na trh. Předkládaná práce je rozdělena na dvě stěžejní části. První z nich je tvořena obecnými definicemi a pojmy z oblasti franchisingu, druhá část popisuje konkrétní model franchisového konceptu v České republice. Cílem této bakalářské práce je aplikace získaných teoretických znalostí na případu fungujícího franchisového konceptu společnosti Remax Česká republika.This bachelor thesis deals with franchising as the possible entry method to the market. The thesis is divided into two core parts. The first one contains basic definitions and terms connected with franchising, the second one describes particular franchising company operating in the Czech Republic. The purpose of this thesis is application of gained theoretical knowledge on the functional franchising company Remax Czech Republic.
Keywords:
franchisant; franchising; franchisor; Remax; franchisant; franchising; franchisor; Remax
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16195