Original title:
Přímý prodej jako alternativa nabídky
Translated title:
Direct selling as an alternative to offer
Authors:
Tykvartová, Lenka ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Khelerová, Vladimíra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá přímým prodejem jako jednou z efektivních metod nabídky zboží a služeb zákazníkovi. Definuje pojem přímý prodej a jeho druhy. Dále popisuje výhody přímého prodeje pro zákazníky, distributory a společnosti, které ho provozují. Také zmiňuje různé organizace sdružující přímé prodejce ve světě. V praktické části seznamuje s výsledky výzkumu, který byl proveden ve spolupráci se společností Lux(CZ) s.r.o. a který analyzuje její prodejce a zákazníky.The bachelor thesis deals with direct selling as an effective channel for offering goods and services to customers. It defines the term direct selling and its types. Further, it describes the advantages of direct selling for customers, for distributors and for companies that conduct this type of offer. It also mentions various organisations that associate direct sellers all over the world. The practical part of this bachelor thesis informs about the result of a research, which was carried out in co-operation with a company Lux (CZ) s.r.o. The research analyses its distributors and customers.
Keywords:
direct selling; distributor; Lux (CZ) s.r.o.; multi-level marketing; distributor; Lux (CZ) s.r.o.; multi-level marketing; přímý prodej
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16194