Original title:
Vícekriteriální rozhodování o investicích do reklamy v ČR
Translated title:
Mutlicriteria decision making about investments in advertising in Czech Republic
Authors:
Šícha, Jaroslav ; Postler, Milan (advisor) ; Saitz, Lukáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Obsahem této diplomové práce je sestavit matematický model, který dokáže pomoci marketingovým pracovníkům s rozhodnutím, do kterého média investovat přidělené rozpočty na propagaci jejich zboží a služeb, neboli přeformulovat rozhodnutí o volbě vhodného komunikačního kanálu na matematický model, pomocí vhodných metod nalézt optimální řešení a to doporučit marketingovým pracovníkům. Práce obsahuje popis jednotlivých komunikačních kanálů (televiza, rádio, tisk a internet), samotný matematický model s třemi kriteriálními funkcemi (zásah, effectivness index a subjektivni hodnoceni médií rozhodovatelem) a výpočet pomocí metody cílového programování a metody STEM. Dále práce obsahuje příklad z praxe.The goal of this disertation work is to find a mathematical model, which could help marketing workers to decide in which media to invest money for advertising. It includes decription of each media channel (TV, radio, press and internet), the mathematical model and it's computation based on two methods and a real-life example.
Keywords:
advertising; decision; multicriteria; reklama; rozhodování; vícekriteriální
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16083