Original title:
Marketingová komunikace a její význam pro prezentaci vinařské oblasti Bzenecko
Translated title:
Marketing communication and its importance for wine region Bzenecko
Authors:
SALČÁKOVÁ, Barbora Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé bakalářské práce ?Marketingová komunikace a její význam pro prezentaci vinařské oblasti Bzenecko? je popis veškerých informačních zdrojů, využívaných tímto regionem pro svoji prezentaci. V práci se zabývám marketingovou komunikací využívanou mikroregionem Bzenecko, jak místními obyvateli, tak potenciálními návštěvníky regionu. Práci jsem rozdělila na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem pomocí definic uvedených v literatuře objasnila základní marketingové a jiné teoretické pojmy, které by měly přispět k uvedení do problematiky a seznámení se s nejrůznějšími pojmy marketingové komunikace. Součástí je také představení samotného mikroregionu a jeho největších zajímavostí. V praktické části bakalářské práce jsem pak provedla rozbor konkrétních informačních zdrojů mikroregionu Bzenecko.The aim of my bachelor´s thesis called ?Marketing communication and its importance for wine region Bzenecko? is the description of all possible information sources used by this region for itself presentation. In this thesis I focused on marketing communication used by inhabitants of Bzenecko micro-region as well as with the possible visitors of this area. I divided the bachelor´s thesis into the theoretical and analytic part. In the first part - theoretical I defined basic marketing notions and other similar ideas which you can find in the literature sources. They have had contribute to the questions and getting acquainted with various ideas and findings about the marketing communication. This part also contains presentation of Bzenecko micro ? region. In the analytical part of my bachelor´s thesis I analysed the specific information sources used in Bzenecko micro-region.
Keywords:
Bzenec; Bzenecko; communication; marketing; presentation; viticulture; Bzenec; Bzenecko; komunikace; marketing; prezentace; vinařství Citation: SALČÁKOVÁ, Barbora. Marketingová komunikace a její význam pro prezentaci vinařské oblasti Bzenecko. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/24645