Název:
Možnosti využití metod pedagogicko-psychologické diagnostiky na 1. stupni ZŠ
Překlad názvu:
The Ways of the pedago-psychological diagnostic Methods at primary School
Autoři:
ŠTORKOVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá praktickým využitím metod pedagogicko-psychologické diagnostiky na prvním stupni. Teoretická část přibližuje pedagogickou diagnostiku z pohledu důležitosti ve školní praxi, pohled učitele na smysluplnost diagnostikování v závislosti na odučených letech ve škole a názory na osobnost dítěte při zvládání role žáka v závislosti na jeho fyzickém, psychickém a sociálním vývoji. V praktické části se zabývám rozhovorem s učiteli o praktičnosti a možnostech využití metod pedagogicko-psychologické diagnostiky v běžném prostředí školy. Následně uvádím okrajově rozbor kresebné projekční metody a didaktických nestandardních testů. V závěru se zaměřuji na vyhodnocování sociálního klimatu třídy. Výzkumný vzorek je zaměřen na učitele a žáky prvního stupně základní školy v Českých Budějovicích.This thesis is focused on a practical utilisation of methods of pedagogical-psychological diagnostics in a primary school. The theoretical part explores the role and importance of pedagogical diagnostics in a school, the view of a teacher on a meaningfulness of diagnosis in dependence on the years of his/her teaching experience, and positions on the personality of a pupil in dependence of his/her physical, psychical and social development. The practical part consists of interviews with teachers where I asked about the practicality and possible ways of use of the methods of pedagogical-psychological diagnostics in the usual school environment. This is followed by an analysis of the drawing-projection method and didactic non-standard tests. This paper is concluded with an assessment of social climate in a class. The research has been conducted with the teachers and the pupils of the primary school in Ceske Budejovice.
Klíčová slova:
Charakteristika metod pedagogicko-psychologické diagnostiky; fyzický a sociální vývoj dítěte; Pedagogicko-psychologická diagnostika; Pedagogická praxe; Pedagogické a diagnostické kompetence učitele; Role učitele; Role žáka; Somatický; Characteristics of methods of pedagogical-psychological diagnostics; Pedagogical and diagnostic competence of a teacher; Pedagogical practice; Pedagogical-psychological diagnostics; physical and social evolution of a child; Role of a pupil; Role of a teacher; Somatic Citace: ŠTORKOVÁ, Kateřina. Možnosti využití metod pedagogicko-psychologické diagnostiky na 1. stupni ZŠ. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/28535