Original title:
Optimalizace webových stránek pro vyhledávače v praxi
Translated title:
Search Engine Optimization in Practice
Authors:
Škopek, Karel ; Pour, Jan (advisor) ; Pavlíčková, Jarmila (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Následující práce se věnuje vysvětlení principů optimalizace pro internetové vyhledávače (SEO), a to z teoretického i praktického úhlu. Osvětluje základy této problematiky, nahlíží však i na její úskalí a upozorňuje na zřejmou kontroverzi, již s sebou optimalizace pro internetové vyhledávače přináší. Má rovněž za úkol přiblížit sémantický zápis kódu webových stránek, který s procesem optimalizace úzce souvisí. Popsané znalosti jsou poté uvedeny do praxe vytvořením webové služby, jež slouží jako nástroj pro analýzu webu v rámci jeho optimalizace. Na základě získáných dat z četných měření je poté zpracován přehled úspěšnosti v jednotlivých oblastech SEO. Po dokončení testování jsou zhodnoceny nedostatky aplikace a jsou učiněny návrhy na její zlepšení. Práce přináší predikce budoucího vývoje algoritmů vyhledávačů a následný efekt v oboru optimalizace pro vyhledávače.Following thesis is meant to explain the main principles of the search engine optimization -- not only in theory, but also in practice. It casts light on the basics of the issue, but it also regards the pitfalls of the optimization and points out the obvious controversy, that is a sideffect of SEO. Next objective of the thesis is to clarify the semantics-driven code-writing of web sites, that is closely tied to the process of optimization. All of this knowledge is then turned into practice by creating a web service which serves as a tool in the act of the web site analysis and its subsequent optimization. A summary of results based on the gathered data resulting from the many analyses is then created. After the process of testing the service, improvements are proposed. The thesis comes with predictions of the forthcoming development of the algoritms used by the search engines and its effect in the area of optimization
Keywords:
Internet; IT; search engine optimization; SEO; web sites; informační technologie; internet; optimalizace pro vyhledávače; SEO; webové stránky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33080