Original title:
Možnosti využití sociálních sítí pro podporu startupů
Translated title:
Possibilities of using social networks for startup support
Authors:
Patka, Jan ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Drašnar, Jaromír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnosti využití sociálních sítích pro podporu startupu, což je specifická oblast pro rozjezd nového podnikání, a sepsána byla z důvodu nedostatečných informací, charakteristických právě pro ně. Teoretická část se zaměřuje na popis jednotlivých sítí, filozofii sociálního marketingu a analýzu startupů ve světě i ČR. Hlavní část práce má za úkol navrhnout praktickou a realizovatelnou strategii pro podporu vybraného startupu, která bude následně analyzována. Po přečtení by měl mít čtenář představu, jakým způsobem sociální sítě fungují, jak se na nich uživatelé chovají a jak je nejlépe využít při zakládání nového projektu.This thesis focuses on the use of social networks for technical support of startup, the specific area for starting a new business, written due to insufficient information, characteristic for it. The theoretical part focuses on the description of particular networks, philosophy of social marketing and the analysis of startups in the Czech Republic and worldwide. The aim of the major part is to design an effective and viable strategy to support the chosen startup, which will subsequently be analysed. After reading the reader should gain an idea about the function of social networks, the users behaviour and how to apply those to establish new project.
Keywords:
communication; Facebook; internet; marketing; propagation; social network; startup; Facebook; internet; komunikace; marketing; propagace; sociální sítě; startup
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32961