Název:
Informační systémy veřejné správy ČR
Překlad názvu:
Information system of the public administration in the Czech Republic
Autoři:
Hamouz, Ondřej ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Voříšek, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své práci se zaměřuji na popis Informačního systému veřejné správy v České republice a dvou, dosud jediných, jeho plně spuštěných podsystémů - Czech POINT a Datové schránky. Dále se zaměřuji na popis konceptů, vývoj, technické zpracování a zejména na využívání systémů v praxi. Zároveň prezentuji informace o plánovaném budoucím vývoji jak Informačního systému veřejné správy, tak jeho obou zmíněných podsystémů. Informační systém veřejné správy je v současné době stále ve fázi vývoje, i přes to, že již některé jeho součásti fungují. Cílem jeho vývoje je zapojení většího množství informačních a komunikačních technologií do fungování veřejné správy, stejně tak jako jejich využití při komunikaci úřadů s občany i úřady mezi sebou. Systém Czech POINT, který byl spuštěn v roce 2008, je v současnosti plně funkční. Jedná se o tzv. kontakní místo veřejné správy, na které se mohou občané obrátit v případě potřeby ověřeného výpisu z evidencí a rejstříků, které jsou veřejnou správou vedeny, autorizované konverze dokumentů nebo manipulace s datovými schránkami. V práci se zaměřuji zejména na praktické využívání tohoto systému. Datové schránky jsou příkladem nástroje přímé komunikace s veřejnou správou. Komunikace prostřednictvím tohoto systému je plnou náhradou komunikace ve formě úředních dopisů.In my thesis I focus on description of the Information system of the public administration in the Czech Republic and his two, so far fully launched, subsystems -- Czech POINT and Data boxes. Further I focus on description of the concepts, development, technical processing and mainly on the use of this systems. Next I present information about the future development plans of the Information system of the public administration and its both mentioned subsystems. Information system of public administration is nowadays still in the phase of development despite the fact that some of its components have been already launched. The goal of its development is to introduce greater use of information and communication technologies into functioning of the public administration as well as greater use of these technologies in communication with citizens and offices among them. System Czech POINT, that has been launched in 2008, is nowadays fully functional. This system si so called contact place of the public administration that citizens can turn to in the case of need of authorized printouts from several evidences and registers, that are maintained by the public administration, authorised conversion of documents or handling data boxes. In my thesis i mainly focus on the practical use of this system. Data boxes the example of tool of the straight communication with the public administration. Communication through this system is the full substitute to missive.
Klíčová slova:
Czech POINT; Datové schránky; eGovernment; Informační systém veřejné správy; Czech POINT; Data boxes; eGovernment; Information system of the public administration
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/32908