Original title:
Wellness - klíč k osobnímu úspěchu, novodobá forma spirituality nebo klam?
Translated title:
Wellness - key for success, new-age or fraud?
Authors:
Kutmanová, Lucie ; Kouba, Vojtěch (advisor) ; Pešek, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem práce je konkrétní multi-level marketingová firma, zaměřená na distribuci produktů zdravého životního stylu. Práce tuto problematiku zkoumá z ekonomického, ale i sociologického, religionistického a zdravotního pohledu. V teoretické rovině práce rozpracovává tématiku v souvislosti s pojmy multi-level marketing, náboženství, zdraví a wellness.V praktické části uplatňuje tyto poznatky na zkoumanou společnost, charakterizuje její sociokulturní prostředí, pomocí odborného posouzení a srovnávacího testu hodnotí její produkty a v závěru se snaží předvídat její budoucí vývoj v českém prostředí. Při vypracování práce bylo použito množství dostupných zdrojů, největší část tvoří knižní zdroje, dále interní materiály společnosti, vlastní zkušenost, odborná konzultace a v neposlední řadě také elektronické zdroje.The topic of this thesis is concrete multi-level marketing company, which distribute wellness products. Thesis consider this problem from economical, sociological, religious and medicial point of view. Theoretical part describes the problem in terms of multi-level marketing, religion, health and wellness.Practial part compares this terms with the company and its behavior, characterize its socio-cultural enviroment, with help of the specialist and comparism of prices evaluate its products and tries to estimate its future in Czech republic. Thesis uses every accessible ressource.
Keywords:
faith; fraud; wellness; Herbalife; víra; wellness
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32457