Original title:
Komparace znázorňování postav v inzercích v různých zemích Evropy
Translated title:
The comparison of displaying people in advertisements of different countries in Europe
Authors:
Bohatá, Markéta ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Skokanová, Dagmar (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je najít diference zobrazování lidí ve španělských, českých a švédských reklamách místních časopisů. Jedná se o časopisy pro ženy ve věku nad 26 let. Za každou zemi je vybrán vždy jeden časopis. Jako metoda tohoto zkoumání byla použita obsahová analýza, která srovnává znaky v mnou vybraných 34 kategoriích. Ve výsledcích analýzy jsou uvedeny v procentním výskytu jednotlivé znaky v daných zemích a jejich vzájemný vliv. Dále jsou vybrané kategorie srovnávány s kulturními dimenzemi. Tyto kulturní dimenze jsou v teoretické části popsány v obecném charakteru. Byla použita klasifikace kultur především od pana Hofstedeho.The purpose of this thesis is to find differences of displaying people between Spanish, Czech and Swedish advertisements in local magazines. The magazines are intended for women in age 26 and more. There is always only one magazine for each country. A content analysis was used as a method for research, which compared characteristics in 34 categories that I chose. In the result of analysis we can find percentages of displaying characteristics and an influence between them. Chosen categories are compared with cultural dimensions. These dimensions are generally described in the theoretical part of the thesis. The main classification of cultural dimensions that I used was from Mr. Hofstede.
Keywords:
body image; comparison of states; content analysis; cultural dimensions; perception of advertisement; body image; kulturní dimenze; obsahová analýza; srovnání zemí; vnímání reklamy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32300