Original title:
Etické aspekty osobních forem marketingové komunikace
Translated title:
Ethical aspects of personal forms of marketing communication
Authors:
Libovická, Lucie ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Žižka, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářské práce upozorňuje na prohřešky proti slušnému chování v oblasti direct marketingu a osobního prodeje. Provedený marketingový výzkumu mapuje názory, postoje a zkušenosti spotřebitelů s těmito formami marketingové komunikace. Na základě získaných informací je popsána současná situace a pozornost je věnována etickým problémům vyskytujícím se v direct marketingu a osobním prodeji. K získání potřebných dat byla využita metoda písemného dotazování.This bachelor thesis point out transgressions against good manners in direct marketing and personal selling. Realized marketing research identifies consumers' opinions, attitudes and experiences with these forms of marketing communication. Current situation is described from received informations and main attention is paid to ethical problems occurring in direct marketing and personal selling. The data were obtained by written inquiring.
Keywords:
direct marketing; ethics; marketing communication; marketing research; personal selling; direct marketing; etika; marketingová komunikace; marketingový výzkum; osobní prodej
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32289