Original title:
Kvalita potravin na českém trhu z pohledu spotřebitelů
Translated title:
Quality of food on the Czech market from the perspective of consumers
Authors:
Vajnerová, Veronika ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je zjistit, jak vnímají spotřebitelé kvalitu potravin na českém trhu. V první části práce jsou zpracovaná teoretická východiska této problematiky, jako je platná legislativa, značky kvality, dále pak nákupní chování spotřebitelů, jeho výzkum a faktory, které ho ovlivňují, a průběh kupního rozhodovacího procesu. V druhé části práce jsou prezentovány výsledky vlastního dotazníkového průzkumu.The aim of this thesis is to find out how consumers perceive the quality of food on the Czech market. The first part of the thesis introduces theoretical basis, such as legislation, quality marks, as well as consumer behavior, his research and the factors that influence him, and a purchasing decision making process. The second part presents the results of a questionnaire survey.
Keywords:
consumer; quality marks; quality of food; kvalita potravin; spotřebitel; značky kvality
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32284