Original title:
Analýza reklam zdravých potravin
Translated title:
Analysis of healthy food advertisements
Authors:
Zahrádková, Martina ; Chytková, Zuzana (advisor) ; Říha, David (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá vyjádřením zdraví v reklamách. Zkoumá jednotlivé reklamy pomocí sémiotické analýzy, která je rozdělena do několika částí. Především analyzuje působení reklamy, její jazykový obsah a význam reklamy. V závěru jsou tyto reklamy porovnány a vybrány motivy, které všechny tyto reklamy spojují. Výsledkem je pak obraz o zdraví, jak je prezentováno v reklamách.The thesis deals with the expression of health in advertisements. It analyses individual advertisements through semiotic analysis, which is divided into several parts. First of all it analyses the effect of advertisement, its linguistic contents and the meaning of the advertisement. At the end these advertisements are compared and motives are chosen, which connect all of these advertisements. The result is a picture of health, as it is presented in advertisements.
Keywords:
advertisement; health; nature; příroda; reklama; zdraví
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32283