Název:
Právní ochrana spotřebitele se zaměřením na reklamu
Překlad názvu:
The legal protection of the consumer focused on advertisement
Autoři:
Dolejší, Kateřina ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Strnadová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem bakalářské práce je "Právní ochrana spotřebitele se zaměřením na reklamu". Výběr tématu byl záměrný, protože problematika právní regulace reklamy se zaměřením na spotřebitele je a bude stále aktuálnější. Denně se každý z nás, z pozice spotřebitele, setkává s působením mnoha protiprávních reklam, které se snaží ovlivnit naše spotřební chování. Na straně spotřebitele však stojí systém institucí, zákonů a organizací, které pomáhají spotřebiteli zorientovat se ve svých právech. Bakalářská práce se skládá ze 3 kapitol. První kapitola je věnována definici pojmů reklama a spotřebitel, dále je popsán historický vývoj jednotlivých zákonů souvisejících s reklamou od konce 19. století do současnosti. Následuje stěžejní kapitola "Triky užívané v reklamě", kde jsou prezentovány nejčastější počiny obchodníků v oblasti reklamy. Jednotlivé praktiky jsou definovány a stručně popsány, případně vysvětleny příkladem z praxe. Závěrečnou kapitolu "Řešení případných sporů" otvírá přehled institucí, které se regulací reklamy zabývají. V úplném závěru jsou uvedena specifikace soudního a mimosoudního řízení v oblasti reklamy. Cílem této práce bylo sumarizovat poznatky z oblasti regulace reklamy a spotřebiteli nastínit jeho práva.The theme of bachelor thesis is "The legal protection of the consumer focused on advertisement". The choise of this theme was purposeful because the questions of legal regulation of the advertisement is and is going to be more required. Every one of us, in position of consumer, is influenced by many advertisement every day, which are trying to influence the consumer behavior. But on the side of consumer are situated laws, organizations, system of the insitutions, which help the consumer to orientate in his laws. The bachelor thesis consist of 3 topics. The first chapter define the concept of advertisement and consumer, it is described the historical development of the laws from the 19th century up to the present day. The most important chapter is called "Trick used in advertisement". There are presented the most frequent deliquency of the tradesmen in the area of advertisement. The trick are defined by law and shortly described, eventually is given an example. The final chapter "Solution of contingent dispute" is opened with the review of organizations, which are responsible for regulation of advertisement. At the end of thesis are introduced court and out of court settlement in the area of advertisement. The aim of my thesis was summarization of knowledge in the area of advertisement and the adumbration of consumer's laws.
Klíčová slova:
klamavá reklama; ochrana spotřebitele; product placement; skrytá reklama; consumer protection; false advertising; hidden advertising; product placement
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/15494