Original title:
Posouzení nákupní atmosféry vybraných drogistických řetězců
Translated title:
An assessment of shopping atmosphere of selected chemist chains
Authors:
Schenková, Štěpánka ; Chylíková, Hana (advisor) ; Žižková, Zuzana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá posouzením nákupní atmosféry dvou drogistických prodejen. Jedná se o prodejnu dm drogerie markt s.r.o. a drogerie Rossmann s.r.o. Obě prodejny se nachází na Praze 10 ve Vršovicích. Práce je rozdělena do tří kapitol, přičemž v první kapitole je popsána teorie nákupní atmosféry a zvolená metoda porovnání, druhá kapitola blíže charakterizuje drogistické řetězce dm a Rossmann a jejich nabídku služeb a třetí kapitola je věnována samotnému posouzení nákupní atmosféry u obou prodejen, dotazníkovému šetření mezi zákazníky a výslednému zhodnocení.This bachelor thesis deals with an assesment of shopping atmosphere of two drugstores. The first drugstore is dm markt s.r.o. and the second one is Rossmann. Both drugstores are located in Prague in Vrsovice. The thesis is divided into three chapters. The first chapter describes the theory of shopping atmosphere and the selected method of comparison, the second chapter describes the chemist chains dm markt and Rossmann and their services and the third chapter deals with an assesment of shopping atmosphere of both drugstores, a questionnaire survey among the customers and the final assessment.
Keywords:
dm drogerie markt s.r.o.; Osgood´s semantic differential; Rossmann s.r.o.; Shopping atmosphere; dm drogerie markt s.r.o.; Nákupní atmosféra; Osgoodův sémantický diferenciál; Rossmann s.r.o.
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32247