Original title:
Vnímání Southwestern company studenty vysokých škol
Translated title:
Apprehension of the Southwestern Company by University Students
Authors:
Cimbura, Zdeněk ; Říha, David (advisor) ; Dvořák, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V mé bakalářské práci se věnuji firemní identitě a image. Zaměřuji se také na problematiku public relations, jakožto důležitý prvek firemní komunikace. Teoretická část je věnována tvorbě žádoucí image skrze firemní identitu a dále také public relations, budování reputace a sociální odpovědnosti firem. Cílem práce je zhodnotit, jak studenti vysokých škol vnímají americkou nakladatelskou společnost Southwestern a její letní program, kterým se společnost prezentuje na vysokých školách. V návaznosti na teoretická východiska je v praktické části představena společnost Soutwestern a její letní program Southwestern Advantage. Klíčovým bodem je výzkum týkající se firemní image. Dotazníkovým šetřením je zkoumána firemní kultura a komunikace. Pomocí sémantického diferenciálu je zkoumán firemní design a produkt. Závěr obsahuje doporučení na zlepšení vnímání společnosti studenty vysokých škol.In my bachelor thesis I deal with the corporate identity and image. I have also concentrated on public relations as an important component of the corporate communication. The theoretical part deals with the image formation through the corporate identity and also deals with public relations, reputation management and corporate social responsibility. The purpose of my thesis is to evaluate how university students apprehend the Southwestern company and its summer internship presented by the company. As the response to the theoretical part, I have introduced the Southwestern Company and its Southwestern Advantage Internship in the analytical part. The key point of the analytical part is the analysis of the corporate image. I have analysed the corporate culture and communication by survey, and the corporate design and products by the semantic differential. In the conclusion, there are recommendations for improving the apprehension of the Southwestern Company by university students.
Keywords:
corporate identity; image; public relations; Southwestern company; firemní identita; image; public relations; Southwestern company
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32202