Original title:
Marketingová komunikace na platformě chytrých telefonů
Translated title:
Marketing communication on the smartphones platform
Authors:
Ratislav, Jakub ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Rejlek, Vladimír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce poskytuje přehled současných nástrojů marketingové komunikace realizovaných na chytrých telefonech. Popisuje změny v chování spotřebitele spojené s touto technologií a rozebírá způsoby, jak se tomuto chování přizpůsobují marketingové nástroje. Rozebírá transformaci tradičních médií a jejich nové podoby, stejně jako zcela jedinečné možnosti, které technologie chytrých telefonů do marketingové komunikace přináší. Práce hodnotí měřitelnost a povahu komunikačních kanálů a v praktické části se věnuje zejména jejich přímému uplatnění v praxi na zadané případové studii pro tvorbu komunikační strategie pro chytré telefony.The thesis provides an overview over contemporary means of marketing communication on smartphones. It describes changes in consumer behavior connected to this technology and analyses the ways the current communication channels adapt to these behavioral changes. It analyses the transformation of traditional media into their new shapes, as well as entirely unique possibilities the technology of smartphones is opening for the marketing communication. The thesis evaluates measurability and forms of communication channels and in the practical part is entirely dedicated to their use in practice via a pre-selected case study in order to create a smartphone communication strategy.
Keywords:
Location-based marketing; Marketing communication; Mobile marketing; Smartphones; Chytré telefony; location-based marketing; Marketingová komunikace; mobilní marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31866