Original title:
Uplatnění sociální stratifikace v marketingu
Translated title:
The application of social stratification in marketing
Authors:
Gorokhova, Anastasia ; Surynek, Alois (advisor) ; Kašparová, Eva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je zjistit informace, které jsou použitelné pro segmentaci trhu s využitím segmentaci trhu jako segmentačního kritéria. Teoretická část pojednává o sociální stratifikaci, životním stylu a segmentaci trhu. Pro praktickou část jsou využity výstupy z projektů NetMonitor společnosti MEDIARESEARCH, LifeStyle 2010 od společnosti TNS AISA a statistické údaje, na jejichž základě navrhují možné modely segmentace trhu.The aim of this Bachelor thesis is to determine information, which can be applicated for Market Segmentation, using social stratification as a segmentation criterion. Theoretical part describes social stratification, life style and market segmentation. Practical part uses statistical data and data from projects: NetMonitor from MEDIARESEARCH and LifeStyle 2010 from TNS AISA. Possible models of market segmentation are proposed basing on this data.
Keywords:
Life style; Market segmentation; Social stratification; Segmentace trhu; Sociální stratifikace; Životní styl
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31854