Original title:
Analýza nabídky cestovních kanceláří do vybrané destinace - Turecko
Translated title:
Analysis of the supply of travel agencies in relation to chosen destination - Turkey
Authors:
Pechníková, Jana ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Gloserová, Ivana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce analyzuje nabídku vybraných českých cestovních kanceláří vzhledem k destinaci Turecko. Cílem práce bylo sestavit určitý manuál pro nově vzniklou cestovní kancelář, která by se touto diplomovou prací mohla inspirovat a zjistit, jaké marketingové nástroje použít pro svůj vstup na trh. První kapitola je teoretická a jsou zde vysvětleny základní pojmy, které jsou dále použity v práci. Následující kapitola představuje danou destinaci a třetí kapitola obsahuje již samotnou analýzu. Poslední kapitola srovnává a zhodnocuje všechny nástroje vybraných cestovních kanceláří.Diploma thesis analyzes the supply of chosen Czech travel agencies in relation to destination Turkey. The aim of the thesis was to create a certain manual for the newly formed travel agency, which would inspire by this thesis and would find out, which marketing tools are suitable to use for its enter to the market. The first theoretical chapter is dedicated to explanation of basic terms, which are used in the thesis. The next chapter presents the destination and the third chapter contains the analysis. The last chapter compares and evaluates all tools of the selected travel agencies.
Keywords:
marketing tools; supply of travel agency; travel agency; Turkey; cestovní kancelář; marketingové nástroje; nabídka cestovní kanceláře; Turecko
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31765