Název:
Videomarketing v internetové prezentaci turistických destinací
Překlad názvu:
Usage of videomarketing in presentation of tourism destinations on the internet
Autoři:
Petkov, Michal ; Herget, Jan (vedoucí práce) ; Kvítková, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zaměřuje na použití videa v online marketingu turistických destinací. Cílem je analyzovat možnosti použití videa destinacemi, efektivitu online videa a na základě výsledků zhodnotit celkovou vhodnost aplikace videomarketingu destinacemi. V první části je popsán mezinárodní cestovní ruch a některé důležité kategorie související s hlavním zaměřením práce. Zejména jsou to destinace, image a destinační marketing. Druhá kapitola obsahuje přehled vývoje v oblasti internetu a jeho využití v oblasti cestovního ruchu. Její součástí je popis vzájemného působení informačních technologií a chování spotřebitelů v cestovním ruchu. Třetí část představuje analýzu rolí a možností použití online videa. Součástí je také vymezení samotného destinačního videomarketingu. Ve čtvrté kapitole je testována efektivita online videa ve vztahu k formátům, které video neobsahují. Výsledkem práce je vyvození možných použití videa v online marketingu destinací. Jako významné prvky se v tomto směru projevily sociální sítě a uživatelsky tvořený obsah v kombinaci s videem. Testováním dat byla zjištěna vyšší účinnost plošné reklamy obsahující video. Jako další směr výzkumu je doporučeno zaměření na využití videa v platformách sociálních sítí a uživatelských recenzních systémů a jejich použití pro destinační marketing.This thesis primarily focuses on usability of video in tourism destination online marketing. Main aims are analysis of video usability modes and testing of online video ad effectiveness. Thesis also evaluates overall advisability of using videomarketing tools in destination marketing. The first chapter describes international tourism and some important tourism terms related to the overall topic such as destination, image and destination marketing. The second chapter contains facts about key internet trends and their use in tourism industry. There is also part dealing with mutual influence of internet trends and tourism consumers' behavioural shift. The third chapter presents the analysis of roles and usability modes regarding online video. In the fourth chapter there is a test of banner advertisements effectiveness consisting of video and non-video banners data comparison. Results show possible usage modes of videomarketing for destination. User generated content with video, social networking and review systems were identified as key tools for combining with online video and thus enhancing online destination marketing. These topics are also considered as the most suitable for further research. Data testing results point out higher effectiveness of ads with video content when compared to non-video content ads.
Klíčová slova:
efektivita; online marketing; sociální sítě; turistické destinace; video; videomarketing; effectiveness; online marketing; social networking; tourism destination; video; videomarketing
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/31565