Original title:
Firemní kultura IKEA
Translated title:
Organisation culture of IKEA
Authors:
Macejová, Petra ; Müllerová, Františka (advisor) ; Voříšková, Petra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá firemní kulturou IKEA, která zaujímá významné postavení na českém trhu s nábytkem. První kapitola vysvětluje vliv kulturních odlišností na organizaci firmy a uvádí typy mezinárodních firem. Druhá část představuje základní informace o společnosti IKEA a popisuje její vizi, hodnoty, vztahy s veřejností a společenskou odpovědnost.This bachelor thesis is focused on the organisation culture of IKEA, which takes significant share of the Czech furniture market. The first chapter explains effect of cultural differencies on enterprise organisations and introduces types of international companies. Second chapter presents basic information on IKEA company and describes its vision, values, public relations and social responsibility.
Keywords:
corporate culture; IKEA; organisation culture; professional etiquette; Swedish culture; firemní kultura; IKEA; podniková kultura; profesní etiketa; švédská kultura
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15409