Original title:
Komunikační strategie neziskových organizací
Translated title:
Communication strategy of the non-profit organizations
Authors:
Ovčáčková, Kateřina ; Khelerová, Vladimíra (advisor) ; Chylíková, Hana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku komunikačních strategií neziskových organizací. První kapitola se věnuje charakteristice neziskového sektoru a neziskových organizací. Je uvedeno jejich rozdělení dle typů, základní právní rámec a oblasti jejich působení. Částečně je nastíněno téma fundraisingu. Kapitola dvě se zabývá marketingem neziskového sektoru. Další kapitola obsahuje výzkumné šetření zaměřené na organizaci Junák-svaz skautů a skautek ČR. Poslední kapitola se soustředí právě na tuto organizaci. Organizace je představena včetně poslání a základních principů a je popsán aktuální stav v rámci situační analýzy. Obsahuje také popis a zhodnocení komunikačních nástrojů organizace. Cílem práce je ukázat, že marketing a jeho nástroje jsou nezbytnou součástí aktivit neziskové organizace. Prokázat, že komunikace a sdělení v ní by měly korespondovat s posláním a identitou organizace, protože image organizace může být její největší konkurenční výhodou.This thesis is focused on communication of non-profit organizations. The first theoretical part of thesis defines the non-profit sector, characterizes types of the non-profit organizations and basic legal framework. Part of the theme outlined fundraising. Chapter two deals with marketing termes and marketing of the nonprofit sector. The next chapter contains the research on organization-Scout Association Scouts CR. The last chapter is focused on the organization. The organization is presented, including the mission and fundamental principles and current status is described in the situational analysis. It also contains a description and evaluation of communication tools of the organization. The aim of this diploma thesis to show that marketing and its tools are an essential part of the activities of NGOs.
Keywords:
Junák; marketing; non-governmental organization; non-profit sector; scouting; Junák- svaz skautů a skautek; marketingový mix; markteting; nezisková organizace; neziskový sektor; situační analýza; skauting
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31465