Original title:
Analýza rozhodovacích procesů v dané firmě
Translated title:
Analysis of Decision-Making Processes in the Company
Authors:
Jandová, Kateřina ; Černý, Jan (advisor) ; Tomášek, Lukáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá rozhodovacími procesy ve vybrané firmě. Konkrétním rozhodovacím procesem je stanovení cen výrobků, tzv. cenotvorba. V teoretické části jsou uvedeny teoretické základy pro tento problém, jeho struktura, metody a postupy řešení a faktory, které při celém procesu rozhodování působí. Součástí teoretické části je pak i produktový mix, který manažeru slouží jako základ, od kterého se odvíjí jeho veškeré rozhodování. V praktické části je popis produktového portfolia vybrané společnosti a dále je vybráno několik konkrétních výrobků, na které aplikuji vybrané metody stanovení cen, které se ve firmě využívají. Součástí jsou i komentáře autorky na danou problematiku.The bachelor thesis deals with decision-making processes in a given company. The concrete decision-making process is the product pricing. The theoretical part of this thesis describes theoretical characterization of this problem, its structure, methods of solutions and factors that operate in whole process of product pricing. A part of theoretical part is also product mix that makes the basis for that decision-making process. In analytical part is description of product portfolio of selected company. These is also chosen several concrete products that show the chosen methods of product pricing used in this company. Tha part of the thesis are author's comments on this issue.
Keywords:
decission-making processes; product mix; product-pricing; cenotvorba; produktový mix; rozhodovací procesy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31416