Original title:
Sociálne siete vo firemnej praxi
Translated title:
Social networks in corporate practice
Authors:
Špegárová, Viktória ; Khelerová, Vladimíra (advisor) ; Chylíková, Hana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Táto práca pojednáva o možnostiach internetového marketingu s užším zameraním na sociálne siete, konkrétne na možnosti marketingovej komunikácie na sociálnej sieti Facebook.com. V prvej časti práce predstavujem základné pojmy v oblasti marketingu a najmä internetového marketingu. V ďalšej kapitole sa venujem problematike sociálnych sietí, ich definícii, najznámejším sociálnym sieťam a nakoniec detailne rozoberiem Facebook.com a jeho možnosti v oblasti marketingu. V poslednej časti tejto práce sa venujem prípadovej štúdii týkajúcej sa marketingu na sociálnej sieti Facebook.com pre spoločnosť North Training s.r.o. so zhodnotením súčasnej situácie a navrhnem možnosti riešenia pre vylepšenie marketingových prostriedkoch na tejto sociálnej sieti.Tato práce pojednává o možnostech internetového marketingu s užším zaměřením na sociální sítě, konkrétně na možnosti marketingové komunikace na sociální síti Facebook.com. V první části práce představuji základní pojmy v oblasti marketingu a zejména internetového marketingu. V další kapitole se věnuji problematice sociálních sítí, jejich definici, nejznámějším sociálním sítím a nakonec detailně rozeberu Facebook.com a jeho možnosti v oblasti marketingu. V poslední části této práce se věnuji případové studii týkající se marketingu na sociální síti Facebook.com pro společnost North Training s.r.o. se zhodnocením současné situace a navrhnu možnosti řešení pro vylepšení marketingových prostředcích na této sociální síti.This bachelor thesis shows the possibilities of Internet marketing with a narrow focus on social networks, concretely on the possibility of marketing communication on social network Facebook.com. The first part is talking about basic terms in marketing, especially Internet marketing. The next chapter is dealing with issues of social networks, their definition and the most popular social networks. Then it is talking in detail about Facebook.com and its possibilities in the field of marketing. The last part of this thesis is dedicated to a case study of marketing on social network Facebook.com for company North Training Ltd. with review of current situation and solutions, that I am offering to improve marketing of this company on Facebook.com .
Keywords:
marketing; network; social; marketing; sociální; síť
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31412