Original title:
Mezinárodní aspekty vstupu podniku na nový trh na příkladě s.r.o. EkoThermoGroup
Translated title:
International Aspects of the Enterprise's Entry into a New Market on an example of EkoThermoGroup Company
Authors:
Babchuk, Tetiana ; Dvořák, Jiří (advisor) ; Jakimenko, Tetiana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Mezinárodní spolupráce hraje významnou roli nejen v ekonomice, ale i v životě každého z nás. Bez mezinárodního obchodu bychom neměli ani polovinu z těch produktů a služeb, které máme teď, a rozvoj lidstva by se zastavil ještě v době kamenné. Integraci mezinárodního managementu je třeba vnímat jako příležitost, z které je možno vytěžit jak znalosti a užitek, tak i finanční výdělek. Tato práce je zaměřená na jeden aspekt mezinárodního obchodu, a to na integraci podniku do země Evropské unie. V teoretické části se budou zkoumat podmínky pro podnikání na území Evropské unie, bariéry vstupu nových podniků a strategie firem na mezinárodním trhu. Praktická část je zaměřená na analýzu ukrajinské společnosti EkoThermoGroup a možnost jejího vstupu na trh České republiky. Práce by se měla stát vodítkem pro nové společnosti, které chtějí začít svoje mezinárodní podnikání na trhu Evropské unie.International cooperation plays a great role not onlyin the global economy, but in life of every person. Without internationaltrade, we should not even have a half of those products and services that wehave now and human development could be stopped in the Stone Age. Integrationof international management should be seen as an opportunity, from which ispossible to extract knowledge and financial benefits. This final thesis is focused on one aspect ofinternational trade, the integration of the company to EU. In the first part ofthis work there is an examination of business conditions in EU, entry barriersand new strategies for the enterprises in the international market. In thesecond part there is an analysis of Ukrainian company EkoThermoGroup, whichwould like to enter into the market of Czech Republic. This work should be guidance for young companies thatwant to start international business in the EU market.
Keywords:
International trade; Marketing mix; Strategic analysis; Marketingový mix; Mezinárodní obchod; Strategická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31357