Original title:
Personální marketing
Translated title:
Personal marketing
Authors:
Přidálková, Lucie ; Šikýř, Martin (advisor) ; Bernardo, Kateřina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce "Personální marketing" se zabývá problematikou využití marketingových nástrojů v oblasti řízení lidských zdrojů, významu personálního marketingu pro zaměstnavatele, budováním zaměstnavatelské značky a aktuálními trendy v řízení lidských zdrojů. Praktická část práce analyzuje současný přístup k personálnímu marketingu ve společnosti Zentiva. Cílem diplomové práce je zmapovat současné uplatňování personálního marketingu v konkrétní společnosti, analyzovat, jaké nástroje společnost Zentiva momentálně využívá ke zlepšení zaměstnavatelské pověsti a zároveň navrhnout zlepšení procesu budování zaměstnavatelské značky prostřednictvím jednotlivých personálních činností.This diploma thesis deals with the use of marketing instruments in the field of human resources management, the importance of personal marketing to employers, employer brand building and current trends in the area of human resources management. The practical part analyzes the current approach to personal marketing at a company called Zentiva. The aim of the thesis is to map the current application of personal marketing within the organization, to analyze what instruments Zentiva uses at present to increase employer branding, as well as to propose improvements to better set up the whole process of building an employer brand through various personal activities.
Keywords:
employer branding; Personal marketing; personnel activities; Personální marketing; personální činnosti; zaměstnavatelská značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31179