Original title:
Marketingová strategie elektronického obchodu s parfémy
Translated title:
Marketing Strategy of Fragrance Online Shop
Authors:
Pokorná, Ela ; Stříteský, Václav (advisor) ; Svátek, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce si klade za cíl zhodnotit fungování a marketingovou strategii předchozího elektronického obchodu s parfémy provozovaném společností VEDICI, s.r.o. a na základě provedených analýz navrhnout marketingovou strategii pro nově zakládaný elektronický obchod v tomto oboru. Návrh se opírá o komplexní teoretický přehled se zaměřením na strategický a online marketing, dále o situační analýzu vnějšího prostředí a podniku, celopodnikové a marketingové SMART cíle, proces segmentace, targetingu a positioningu. Výsledky jsou využity při stanovení strategie pro jednotlivé složky marketingového mixu (produkt, cena, komunikace a distribuce). Práce v závěru obsahuje zhodnocení navržené marketingové strategie spolu s doporučeními pro další rozvoj.The aim of this thesis is operation and marketing strategy evaluation of previous fragrance online shop run by VEDICI, s.r.o. and to propose a marketing strategy for a new planned electronic shop within this business line based on analyses done. This proposal is built on comprehensive theoretical overview in terms of strategic and online marketing, as well as external and internal situational analysis, companywide and marketing SMART goals, and process of segmentation, targeting, and positioning. Outcomes are then applied during the strategy setting of marketing mix (i.e. product, price, promotion and placement). At the end the thesis includes an evaluation of proposed marketing strategy together with couple of recommendations for the future development.
Keywords:
fragrance; marketing mix; marketing strategy; online shop; situational analysis; elektronický obchod; marketingová strategie; marketingový mix; parfémy; situační analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31137