Original title:
Špecifiká marketingových komunikácií spoločnosti Red Bull a ich vplyv na spotrebiteľa
Translated title:
The specifics of marketing communications of company Red Bull and their impact on the consumer
Authors:
Derenčényiová, Lenka ; Postler, Milan (advisor) ; Mečlová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca skúma súvislosť medzi špecifickými marketingovými aktivitami spoločnosti Red Bull Česká republika, s.r.o. a ich vplyvom na spotrebiteľa (zmena vo vnímaní značky, zmena v nákupnom rozhodovaní). V spojitosti s tým tiež preveruje všeobecnú znalosť komunikačných aktivít realizovaných značkou Red Bull. Teoretická časť práce približuje pojmy ako marketingová komunikácia a jej formy, značka, SWOT analýza, segmentácia trhu. V druhej časti práca detailnejšie rozoberá spoločnosť Red Bull a jej komunikačné aktivity. Následne je v práci popísané konkurenčné prostredie na českom trhu energetických nápojov, z čoho zároveň čiastočne vychádza vypracovaná SWOT analýza. Podstatou poslednej časti je potom vlastný dotazníkový výskum, ktorý bol východiskom pre dosiahnutie stanoveného cieľa práce.Diplomová práce zkoumá souvislost mezi specifickými marketingovými aktivitami společnosti Red Bull Česká republika, s.r.o. a jejich vlivem na spotřebitele (změna ve vnímání značky, změna v nákupním rozhodování). Ve spojitosti s tím rovněž prověřuje obecnou znalost komunikačních aktivit realizovaných značkou Red Bull. Teoretická část práce přibližuje pojmy jako marketingová komunikace a její formy, značka, SWOT analýza, segmentace trhu. Ve druhé části práce detailněji rozebírá společnost Red Bull a její komunikační aktivity. Následně je v práci popsáno konkurenční prostředí na českém trhu energetických nápojů, z čeho zároveň částečně vycházi vypracovaná SWOT analýza. Podstatou poslední části je potom vlastní dotazníkové šetření, které bylo východiskem pro dosažení stanoveného cíle práce.This thesis examines a relationship between specific marketing activities of the company Red Bull Czech Republic and their impact on consumers (change in brand perception, change in the purchase decision-making). Further more it examines general knowledge of brand communication activities implemented by Red Bull Czech Republic. The theoretical part of the thesis describes terms such as marketing communication concepts and their forms, a brand, SWOT analysis, market segmentation. The second part identifies in detail company Red Bull and its communication activities. The third part described the competitive environment within the Czech market of energy drinks which was also a part of the following SWOT analysis. The basis of the last part of the thesis is analysis of author's own questionnaire research which was a basic source of data for the support of the paper's main objective.
Keywords:
brand; brand image; commercial communications; event marketing; marketing communications; event marketing; image značky; komerční komunikace; marketingové komunikace; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31130